Gezocht: leden voor de dorpsraad

Op 30 november 2023 is de dorpsraad van Beets afgetreden. Kort samengevat was samenwerking met de gemeente Edam-Volendam vanwege een verstoorde relatie niet meer mogelijk. Aanleiding vormde de voorgenomen plannen om tijdelijke wooneenheden voor Oekraïense vluchtelingen te plaatsen op het evenemententerrein.

In de krant en op de website is eerder een oproep geplaatst om je aan te melden voor de continuïteitscommissie. Deze commissie heeft als doel om een nieuwe dorpsraad samen te stellen. Er heeft slechts één persoon zich aangemeld: Marjan Cnossen.

Marjan met twee oud-leden van de dorpsraad, Dirk Olsthoorn en ThijsJansen, besproken hoe nu verder te gaan. De vraag is of de dorpsraad kan functioneren zolang de relatie met de gemeente niet is hersteld. En wat kun je mogelijk nog wél doen. Wat is eigenlijk een dorpsraad, welk doel heeft de dorpsraad en welke taken volgen daaruit? Hoe zien de inwoners van Beets dat?

Om het goede gesprek hierover te kunnen voeren roepen we jullie op om mee te denken. Voel je je betrokken bij ons dorp en wil je een bijdrage leveren, meld je dan aan voor de bijeenkomst op woensdag 7 februari 2024. Graag door een mail te sturen naar info@dorpsraadbeets.nl

Zie je jezelf als lid van een nieuwe dorpsraad, of wil je deelnemen aan de continuïteitscommissie? Geef dit dan aan in de mail. Maar voor de bijeenkomst is dit zeker geen voorwaarde. Iedereen is welkom én nodig.

Datum: woensdag 7 februari 2024
Aanvang: 20.00 uur